Vyhľadávanie


Kontakt

Sny sa vám splnia, len im treba veriť

21.01.2015 21:53

Sny sa vám splnia, len im treba veriť
23. december 2014 | 10:23 | 95
Ružomberský hlas :
RUŽOMBEROK (Romana Vicianová, foto Tibor Šuľa) - Jedinečný príbeh, jedinečný človek a jej krásna životná príhoda. Otília Moravčíková Sliacka, autorka niekoľko stoviek obrazov, prezentovala svoje diela verejnosti 11. decembra v ružomberskej synagóge.
„Kráčala som s manželom ulicami mesta. Vo víre myšlienok som zbadala zrekonštruovanú synagógu. Keď som ju obdivovala zvonka, vedľa mňa sa objavil muž,“ spomína na stretnutie s riaditeľom Kultúrneho domu A. Hlinku O. Moravčíková Sliacka. „Opísala som mu svoje pocity, ako stavba na mňa veľkolepo pôsobí, že som umelkyňa a mojím veľkým snom by bolo od prezentovať verejnosti svoje obrazy v niečom tak majestátnom,“ pokračuje v príbehu skromná umelkyňa. „Až v aute som zistila, že som sa zoznámila s riaditeľom Kultúrneho domu A. Hlinku Ivanom Šenšelom- osobou, ktorá mi v podstate splnila sen a umožnila talent posunúť ďalej,“ dodala pre Ružomberský hlas.

Kto je Otília Moravčíková Sliacka? Autorka žije v podkroví v Liptovských Sliačoch a zároveň doma svoje obrazy aj tvorí. V domovskej obci mala prednedávnom svoju prvú výstavu. Základy maľby nadobudla v Ľudovej škole umenia v Ružomberku. Vo svojej tvorbe sa prevažne venuje maľbe obrazov, ale aj výrobe dekoratívnych doplnkov a šitiu ľudových krojov. Maľuje abstraktné obrazy v kombinácii s reálnym životom. Autorka v obrazoch vyjadruje svoje pocity a nálady. Dominantným motívom v jej tvorbe sa stala hra farieb. Vytvára obrazy, ktoré sa neuzatvárajú do seba, ale vyžaruje z nich energia. „Mohla by som tvrdiť, že obrazy sú akoby odrazom mojich denných pocitov, emócii. Čo cítim aj vyjadrím prostredníctvom farieb. Z toho dôvodu som svoju vernisáž pomenovala Hra farieb,“ vysvetľuje ďalej autorka.

Fotogaléria: Sny sa vám splnia, len im treba veriť